10 km

Körde långpasset idag eftersom det aldrig blev något i helgen pga värmen.. Samtidigt vet man ju inte om värmen kommer tillbaka till helgen så jag körde på idag när det var lite svalare.. Eller ja "bara" +20 grader ute :) Körde iaf mina två varv i Axamo + 500 extra meter..

Dagens pass:
Distans: 10 km
Tid: 1:00:48 min
Snitthastighet: 6,05 min/km
Snittpuls: 171
Maxpuls: 185

Kändes riktigt bra.. Det flöt på och jag kunde tom öka på steget i slutet av andra varvet! Sprang hyggligt lika snabbt första och andra varvet vilket alltid är skönt.. Tyvärr lyckades jag få ordentligt ont i mina fötter trots mitt pudrande så jag har nu ganska rejäla blåsor på "trampdynorna" och framtill på tårna på höger fot.. Jaja, det läker nog :) Putsade tiden så nu har jag 49 min kvar till min måltid på Tjejmilen! Ja, det känns ju inte omöjligt iaf :)




Är kluven angående mina skor.. Dom kan vara så bra ibland och så nästa gång gör det ont ONT! Undra om fötterna kanske varit lite svullna pga värmen och idag är dom mer normala? Ja, ett besök till Löplabbet blir det snart hursomhelst för att iaf kolla upp vilka andra skor som skulle kunna tänkas passa mina komplicerade fötter!

Ha det bra i löparspåret!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Snyggt jobbat med så långt löppass i värmen!

Klokt att vandra iväg till Löplabbet el. liknande butik för att prova ut skor om Du tror att det är skorna som bråkar..

Ha en skön sommarkväll!

2010-07-07 @ 16:42:21
URL: http://bumbisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0