6 km

6 km härlig löpning i ett svalare väder.. Det var lite sol och lite moln.. Mycket härligt! Kom upp till Axamo strax före 18 och insåg att det skulle vara Triathlon.. Skoj! Men jag hann springa klart innan dom kom till löparspåret! 

Kändes lite segt i benen och fick håll väldigt högt upp vid 3 km, kollade pulsen men den låg mycket lägre än vanligt! Härligt när man ser att man nått lite resultat :) 

Dagens pass:
Distans:  6 km
Tid: 35,36 min
Snitthastighet: 5,55 min/km
Snittpuls: 168
Maxpuls: 182

Dagens tips tänkte jag skriva här.. Jag har mycket problem med mina fötter.. Alltså MYCKET problem! Köpte nya skor i början av maj och fick väldigt mycket besvär ganska snabbt trots att dom var utprovade efter mig.. Jag får nämligen blåsor ganska snabbt och det gör ju som bekant lite ont om man springer längre distanser.. Likaså blånaglar som jag nu fått två gånger.. MEN, lösningen är "Kroppspuder"! Sånt som man tar på känsliga barnrumpor :) Min underbara farmor jobbar som fotvårdare och ger mig massor med grejer men detta är helt klart det bästa! Har aldrig ont numera (men igår fick jag lite av en blåsa men den gjorde inte ont iaf).. Man pudrar på fötterna på utsatta ställen där det kan glida och sen på med löparstrumpor.. Jag rekommendera verkligen löparstrumpor för det blir mycket bättre än vanliga bomullsstrumpor! Sen är det bara att snöra på sig skorna och springa! Är så glad över att ha fått nys om detta enkla tips! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0