Jag har gjort det!

Idag gjorde jag det.. Anmälde mig och maken till Göteborgsvarvet 2011! Vi satt och pratade om vad vi skulle träna för (jag efter Tjejmilen och han efter att han klarat 5 km på 25 min).. Då sa jag: Men ska vi inte köra Göteborgsvarvet redan nästa år då? Vi hade väl tänkt köra det 2012 men samtidigt; vi behöver ju inte ha en supertid! Denna gång är målet att ta sig runt! Känns så skoj att ha något att träna inför även efter Tjejmilen! Jag är mycket mer motiverad då och det kan nog behövas när en kall och kanske lång vinter kommer.. Så den 21 maj 2011 springer jag min första halvmaraton förhoppningsvis! 


Angående löpning så är det egentligen dags att springa idag.. Men jag känner av någon konstig smärta i benet eller höften.. Tänker därför vila från löpning idag och bara köra motionscykling istället (det gör bara ont när jag går nämligen).. Har ju ändå kört två pass över 6 km denna veckan så det får vara tillräckligt med löpning och jag vill inte slita på något om det nu är något knas.. Har städat och det är motion nog ibland att städa ett helt hus, eller förresten; ett halvt hus - har övervåningen kvar! 

Vad har du för mål med din träning framöver?


Kommentarer
Postat av: Annemie

Ja fast det känns lite overkligt att ha sprungit en mil :) förstår det nog först efter att ha gjort det några gånger.

Mitt mål med träningen var att klara springa en mil vilket jag nu ha gjort. Ska även springa tjejmilen i september. Jag har ingen tid som mål där utan vill bara ta mig runt och njuta då det är min första tävling. Men mitt mål framöver ska vara att klara milen på 60 min.

2010-07-18 @ 10:46:07
URL: http://miesvensson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Roligt att Ni anmält er till Varvet! :)



Just nu är målen lite ändrade, nu handlar det mest om att vaderna ska hålla.. Loppen framöver handlar bara om att vaderna ska palla med - surt men sånt är livet ;) Man får rikta om fokus ibland.

2010-07-18 @ 11:11:17
URL: http://bumbisplace.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh, vad roligt! Kommer du klara galant! Sprang ju mitt första Varv i år och tyckte det var jättekul, trots kramp i vader och en ond höft. :-D

2010-07-18 @ 21:53:23
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: Miranda

Härligt med Varvet! Ni kommer vara så nöjda när ni har gjort det :D

2010-07-20 @ 11:36:09
URL: http://mirandasminut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0