Misslyckat pass

Idag var det dags för ett fartlekspass.. Sträckan skulle komma upp i ca 6 km.. Jag har laddat genom att äta dåligt hela dagen, varit på resande fot större delen av dagen och har fruktansvärt ont i mina fötter.. Eller tårna egentligen.. Jag har svårt att ha skor och har nu fått en ny blånagel.. Tror att fötterna varit svullna under de varmare dagarna då jag sprungit och skon då suttit bättre.. Konstigt är ju att skorna satt bra då jag provade ut dom men jag ska försöka mig på ett nytt försök för personlig utprovning av skor eftersom jag nu vet mina problemområden!

Ja, åter till fartlekspasset då.. När jag började springa fanns det ingen energi.. Kroppen var trött och motvinden gjorde att jag knappt kom framåt! Det gjorde ont i mina fötter och jag funderade på allvar att bryta och gå hem.. Samtidigt vill jag inte ge mig för vissa dagar tar det lite längre tid att komma igång.. Hade nog tänkt att springa ca 4 km med tanke på dagens dåliga mat (i princip inget förutom två våfflor) men jag vände redan efter 1.5 km för att springa tillbaka.. Klockan stannade på 3,32 km tillslut.. Tiden blev ju inte riktigt så dålig som jag trodde men jag var faktiskt riktigt ARG när jag kom hem för det kändes inget vidare (kunde inte ens förstå hur jag kan springa 10 km utan att stanna, så segt kändes det idag).. Satte mig ilsket på motionscykeln och pedalade mig 6,2 km på 15 min - sen var jag sååå trött och sååå svettig! Men faktiskt ganska nöjd! Ännu mer glad blev jag när älskade maken påpekade att löpningen faktiskt inte var så dålig som jag trodde.. Ja, det blev ändå ganska hyggligt.. Nu återstår dagens utmaning - att lägga tre pigga barn!

Dagens pass:
Distans: 3,32 km
Tid: 18,04 min
Snitthastighet: 5,27 min/km
Snittpuls: 170
Maxpuls: 181

Dagens pass 2 - Motionscykel
Distans: 6,2 km
Tid: 15 min
Snitthastighet: 24,8 min/km


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0