Vem är jag

Fick två härliga svar angående löparbloggartips - TACK! Så nu måste jag ju fortsätta fråga, är det någon som läser min blogg? Vem är du? Skoj att någon vill läsa om min träning!

Vem är jag som skriver då? Jag heter Åsa och är en nybliven 30-åring som alltid ogillat löpning genom åren.. Började springa lite under förra året men slutade sedan.. Började den 8 mars 2010 och sprang Vårruset i Jönköping i början av maj.. Då vann jag en resa till Tjejmilen i Stockholm i september och detta fick bli mitt mål! Otroligt motiverande att ha ett mål att träna för!

Har tre tjejer som är 5 år respektive 3 år (tvillingar).. Busiga små damer som kan ta en hel del energi från sin mamma.. Jag är så glad över att ha "hittat" löpningen för jag hinner både tänka, fundera och samla energi under mina löparrundor..

Mitt mål med träningen är att springa Tjejmilen under 60 minuter.. Har satt upp ett mål om att springa Göteborgsvarvet 2012 och sedan springa maraton någon gång i livet (2014-2015 hoppas jag).. Men det långsiktiga målet är att genom löpning vara en friskare och sundare människa! De lopp jag planerat att springa under 2010 är Vårruset (klart), Blodomloppet 18/8 samt Tjejmilen!

Jag hoppas att jag får vara frisk och kunna springa.. Tyvärr verkar mina fötter inte alltid samarbeta med mig.. Får ofta blåsor samt blånaglar (aaaj).. Älskar att springa i Axamoskogen som ligger en bit från där jag bor.. Älskar att kolla på TV-serier och att pyssla.. Har precis köpt hus som såklart tar en del tid.. ÄLSKAR mina barn och min underbara man! 



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag läser! :)

Och vem jag är går att läsa under "om mig" på bloggen..

Lärde mig springa våren -09.. Nu får jag abstinens om jag inte FÅR ut i löparskorna - märkligt hur det kan vända (vem om jag fick slita hund för att vända på kronan..)



Grattis till vinsten! Vilken grej att vinna en plats i Tjejmilens startfält! :)

2010-07-11 @ 23:29:30
URL: http://bumbisplace.blogspot.com
Postat av: anneliten

Låter som en bra plan med långsam stegring av distanserna. men du ska definitivt inte ha blånaglar och blåsor! Antar att du har väl utprovade skor?. Mitt antiblåstips vågar jag knappt nämna - glidmedel. Men jag använder det bara inför riktigt långa lopp. Lycka till med din träning. jag kommer att följa den via din blogg!

2010-07-12 @ 08:30:55
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag är en 34-årig tvåbarnsmamma som började springa på allvar våren -09 efter att jag ville försöka få bort lite graviditeskilon.

Sprang i fjol Vårruset i Jkp och Tjejmilen. I år så gav jag mig på Gbg Seedningslopp och Gbg-varvet (jag kom runt). Sprang även Vårruset i Jkp. Ska i höst springa Tjejmilen och Lidingö 15 km.

Mer om mig på min blogg ;-)



Grattis till en kanonvinst på Vårruset.

2010-07-12 @ 19:54:32
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: Jonna

Jag läser ju oxå din blogg (såklart!). Jag är 27år och började jogga vid årsskiftet 09/10. Anledningen var både för att jag kände att jag behövde mer energi, fler utmaningar i livet och för att det inte skulle skada om jag tappade ett par kg. Jag har tidigare aldrig varit speciellt imponerad av löpning, i skolan var det ett onödigt ont och jag klagade mig runt hela rundorna men nu njuter jag verkligen av att komma ut och röra på mig, helt underbart! Har sprungit Vårruset i Jkpg ett par år och även Tjejlunken i Vetlanda. I år är målen Blodomloppet i Jkpg och Tjejmilen i Sthlm. Den stora drömmen är att klara av Tjurruset, så det kanske får bli nästa års mål? :)

Hehe.. blev visst en jättelång text.. Men nu vet du vem jag är iaf.. :)

2010-07-13 @ 11:19:00
URL: http://jonnastraningsdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0