Träningsprogram

Jag följer Anders Szalkai´s träningsprogram på marathon.se för att klara milen på 60min, nu är jag inne på vecka 6. Jag började på vecka 4 eftersom jag då sprang Vårruset och vann resan till Tjejmilen!

Här är träningsprogrammet för träningsvecka 6:

Måndag: VILA
Tisdag: Lätt distanslöpning 35 min, 5 km samt styrketräning 10 min
Onsdag: VILA
Torsdag: Medelhård distanslöpning 27 min, 4 km
Fredag: VILA
Lördag: VILA
Söndag: Lätt distanslöpning 49min, 6km

Efter varje träningsdag självklart också streching!

Träningsvecka 5 (och hur jag sprang inom parantes)
Måndag: VILA
Tisdag: Lätt distanslöpning 28 min, 4 km samt styrketräning 10 min (25min-4,31km+styrka)
Onsdag: VILA
Torsdag: Lätt distanslöpning 28 min, 4 km (29min-5km)
Fredag: VILA
Lördag: VILA
Söndag: Lätt distanslöpning 42 min, 6km (40 min, 6,47km)


Träningsvecka 4
Måndag: VILA
Tisdag: Lätt distanslöpning 21 min, 3 km samt styrketräning 10 min (34,26 min, 5,78 km)
Onsdag: VILA
Torsdag: Lätt distanslöpning 21 min, 3 km (16,05 min, 3km)
Fredag: VILA
Lördag: VILA
Söndag: Lätt distanslöpning 35 min, 5 km(sprang inget)

Ja, vecka 4 blev ju inte alls som programmet. De andra veckorna är mer efter schema.. Vecka 4 ville jag testa kroppen lite.. Veckans träning kommer alltid att komma efter avslutad träningsvecka!


Kommentarer
Postat av: sara

hoppas du får en fin onsdag. :)

2010-05-26 @ 11:12:17
URL: http://smuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0