Ledsen

Det känns inget bra.. Löpningen känns seg och tröttsam.. Jag har ont i mitt knä.. Inte ONT men ont.. Värre är det efteråt då det ibland känns som det inte går att sträcka ut knät.. Ursäkta språket men FAN vad less jag blir.. :( Varför ska alltid något krångla?

Jag kan inte springa halvmara när det gör såhär ont.. Jag kan knappt springa 3 km utan att det känns.. Imorgon ringer jag till en sjukgymnast och ber till högre makter om att det inte är så allvarligt.. Ta inte bort min löpning när jag äntligen har hittat något som jag gillar..

Men visst, det var inte kul att springa idag.. Även om solen sken, förutsättningarna var bra så var det inte kul.. Det kändes segt och jobbigt.. Å ena sidan har jag ju bara sprungit två gånger sedan jag blev frisk från den envisa förkylningen.. Å andra sidan blev ju inte tiden jättedålig.. Jag vet att jag är en person med höga krav på mig själv.. Har jag någonsin varit nöjd över min löpning? Jo, när jag genomförde terrängloppet i september! 

Dagens pass:

Distans: 8,35 km
Tid: 51,49 min
Snitthastighet: 6,12 min/km
Snittpuls: 168
Maxpuls: 184

Fråga; Är du alltid, ofta, sällan nöjd med dina träningspass? 

Snälla, ge mig lite peppning! Nu ska jag göra pannkaka till gnälliga fisungar!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Usch,inte roligt att ha ont. Jag hade jätteont i mitt knä för ett tag sedan. Kolla med sjukgymnast eller naprapat. Sen tycker jag att du ska skaffa ett bra knäskydd. Tyvärr är det nog bara vila som gäller tills du vet va som är fel. Hoppas du får hjälp snart.



Kram kram

2010-11-07 @ 13:00:18
Postat av: Mia

Uj! Det låter verkligen inget vidare!

Du kanske ska prova att stretcha innan du ger dig ut ch efter passet?

Men prova du sjukgymnasten också...det får verkligen inte göra ont.

2010-11-07 @ 16:27:17
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: Linda

Men usch vännen, det låter ju inge vidare.

Vart på knät är det det gör ont? Har du kollat om det är något av de vanliga problemen löpare kan få (hopparknä, löparknä osv?).

2010-11-08 @ 15:37:47
URL: http://dekallarmiglinda.blogspot.se
Postat av: Åsa

Detta är helt galet ont idag. Svårt att gå i trappor, jobbigt att röra på sig öht idag. Försökte ringa sjukgym men fick inte tag på ngn. Hoppas det räcker med knäövningar och ngt knäskydd. Blir så ledsen då.. tack för ert stöd!

2010-11-08 @ 17:36:02
URL: http://jagochmilen.se
Postat av: Mary

ofta nöjd med mina pass men såklart kan man känna sig sliten ibland och därför inte så nöjd. men det är tristast när man har ont :(:( för då kan man inte ta ut sig allt!

2010-11-14 @ 04:39:41
URL: http://itssomethingaboutmary.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hoppas knät ordnar upp sig. Tråkigt att du ska ha ont.

Angående om att vara nöjd med pass eller inte... Oftast är jag nöjd. Försöker hitta någon ljuspunkt med varje pass. Nu har jag hittat kärleken till mitt löpband och så försöker jag njuta av att springa ute mellan varven (även om det inte går lika lätt att springa ute nu (det gick så lätt då det var barmark) på grund av all snö som kommit... Tiderna blir långsammare, men vad gör det :))

2010-11-14 @ 19:34:40
URL: http://ovninggertraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0