Update

Idag ringde jag och bokade en ny tid hos en annan sjukgymnast.. Han lät verkligen intresserad och frågade massor, gav tips på stretchövningar och uppmuntrade att cykla och promenera mycket! Verkligen skillnad mot den andre sjukgymnasten.. Frågade även om något knäskydd (har hittat detta) men han kunde inte säga att det var direkt bra för löparknä men detta är nog mer som jag vill ha egentligen.. Men men, tog inte upp det så noga just nu.. 

Känns iaf skönt att ha fått en tid även om det är den 21 december men då hinner jag ju testa lite stretch och även röra på mig.. Har för övrigt haft en grym träningsvärk i ben och rumpa sedan jag promenerade 2*30 min upp och nerför backen/berget jag bor vid.. Skulle till vårdcentralen och gick ner och missade bussen hem och gick hem och uppför hela backen igen.. Den är brant vill jag lova och det känns men bra träning känns det som.. Lite pulshöjande! 

För övrigt är jag SJUK! Jag har ont i hela kroppen, enorm huvudvärk och idag kom även halsont.. Ynkligt värre.. Började redan i torsdags då jag kände mig febrig och hade ont i huvudet.. Skulle gått och jobbat idag (15h) men jag orkade verkligen inte! Och tur var väl det för jag har fortfarande feber och det känns som om huvudet snart ramlar bort.. Så med dessa ord ska jag gå och lägga mig i min säng och bara VILA! 

Om sex månader är det tänkt att jag ska springa Göteborgsvarvet - kommer det att fungera tro!?


Ha en skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det lät ju lovande med den andra sjukgymnasten.



Du kommer absolut att klara Gbg-varvet! Inga problem.

Och krya på dig!

2010-11-22 @ 09:15:09
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: markus

Klart du kommer klara gbg-varvet!

Mitt knä strulade otroligt mycket i våras (förmodligen löparknä) och jag var nära på att inte klara gbg-varvet men det var bara att bita ihop som gällde ;)



Jag började stretcha efter varje pass och gick även över till framfotslöpning, sedan dess har jag inte haft några som helst problem, och då springer jag ändå 5-6 mil i veckan nu :)



Hoppas du hittar något som hjälper för dig!

2010-11-26 @ 17:18:06
URL: http://www.lindegardh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0