Ilskepass = fartlek??

Idag har jag kört ett fartlekspass.. Eller ilskepass borde jag nog kalla det.. Fick höra riktigt ledsamma kommentarer från en person som står mig nära och jag blev riktigt riktigt ledsen.. Därför gav jag mig ut och sprang.. Hade tänkt köra ett "hålla-pulsen-nere"-pass men huvudet och benen ville inte så vid 3,5 km gav jag upp och gav mig på att springa lite fartlek.. Sista km blev i 5,19-tempo vilket är snabbelisnabbtsnabbt för mig! Då kanske ni förstår att jag var lite arg :)

Dagens pass:
Distans: 7 km
Tid: 43,31 min
Snitthastighet: 6,13 min/km
Snittpuls: 161
Maxpuls: 186

Vill dock notera pulsen som höll sig lägre än normalt! Nu sprang jag ju fortare i perioder men sprang ju ändå hela tiden med undantag vid 6 km då jag hade tänkt att sluta.. 

Dagens hoppsan var den lilla ormen jag höll på att springa på.. Trodde dom gått i ide eller nåt? Var ju inte dum och stannade och tittade på vad det var för krumelur direkt, ormrädd som jag är!



Idag var det verkligen höst i Axamo! Kände inte ens igen stigarna så jag trodde ibland att jag sprungit fel! Sånt kan ju hända när jag är ute :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Bra med såna ilksepass!Då får man ut frustrationer och andra ledsamheter.

2010-10-05 @ 07:41:30
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0