Oktober

Usch, riktigt dålig träningsmånad denna oktobermånad! 

"Bara" 37,9 km, "bara" 6 löppass.. Medeltempot är väl inte heller mycket att snacka om :( Har cyklat två gånger också så total träningstid gick upp i 4,45 h.. Känns inte så skoj med den läsningen.. Sämsta månaden sedan jag började springa (ja, första månaden var sämre men då började jag en vecka in i mars).. 

Jaja, nya tag! Har ju faktiskt varit ordentligt sjuk.. Grymt ont i halsen! Och det släpper inte.. Det är som en stor klump och jag vågar verkligen inte springa.. Nu känner jag mig dock bättre men halsen gör fortfarande ont så det blir ingen löpning imorgon heller.. 

Men idag har jag samlat massor med ny energi! Varit på Visingsö och hälsat på Susanne.. Underbar miljö och hon är verkligen en fantastisk människa! Hon är nog en av mina största inspirationskällor.. Hon frågade om jag inte skulle vara med i tomtetåget.. Känner mig för dålig för det men å andra sidan, vad har jag att förlora? Jag kan ju faktiskt springa så långt jag orkar och bryta sen.. Egentligen är första stopp vid 15 km så det vore ju GRYMT om man kunde klara sig dit.. Men jag funderar.. Skulle vara jätteskoj men jag är rädd att jag är för dålig.. Vet att jag kan springa i det planerade tempot i 13 km i alla fall.. Det är ju sjukt många urduktiga löpare som ska vara med och sen kommer jag där?! Nja, får fundera.. Skulle ju vara väldigt bra att ha ett sånt mål uppsatt för att klara november månads träning på ett bra sätt!

Hur gör du för att hålla uppe fokus under de mörka vintermånaderna?

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, vissa månader är helt kass. Oktober har inte varit perfekt för mig heller.

Men vi tar igen det - nästa månad - då kör vi!!

Roligt med tomtetåget...klart du klarar det!! Börja med 15 km först så får du se hur du känner sen då?!

2010-10-31 @ 17:26:06
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0