September månad

Idag är det 1:a oktober.. Höst. Höst på riktigt.. Känns skönt med en ny månad.. September var månaden med mitt mål för 2010 - Tjejmilen! Men sen tappade jag glädjen i löpningen, som så många andra gör efter ett lopp. Men nu äntligen har jag kommit tillbaka och vet vad jag vill! Oktober ska bli en bra månad med kvalitativa träningspass! Två mål har jag satt upp för oktober och det är att sätta igång med lite styrketräning och fortsätta ha KUL! 

September månad sprang jag:
71,4 km (ca 16 km/vecka)
7,25,19 var min träningstid, längst tid i löparspåren
6,14 min/km (snittempo, otroligt lågt i jämförelse med tidigare men beror på pulsträningen)
11 gånger har jag varit ute och sprungit
6,5 km i snitt/pass vilket är det längsta för mig sedan jag började

Ja, snittempot är ju inget att skryta om men jag tror ändå jag tjänar på det framöver! Jag vet att jag kan springa milen under 60 min, jag vet att jag kan springa 12 km och det ska i oktober bli längre! Vad kan det tänkas bli i oktober? 17-18 km borde jag nog kunna ta i ett lugnt tempo? Ja, det återstår att se.. Ingen press!


Tänk på att man kommer långt med ett leende! Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

En riktigt trevlig helg på dig också:-) Jag har som mål för hösten/ vintern att kunna springa 15-18 km i lugnt tempo o det ska nog gå. Har tänkt att satsa på mjukt underlag o inte så mycket backar nu under hösten för att inte slå upp skadan igen. Vi kanske kan ta en tur i hop ngn dag??



Kram kram

2010-10-01 @ 09:06:39
URL: http://anneliestraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0