Axamo All-in

Fantastiskt väder, fantastiskt pass och fantastiska Axamo! Jag älskar just nu löpning och mår så bra av det! Känner ren glädje att springa och njuter av varenda sekund.. Har blivit tre (för mig) ganska långa pass sedan i söndags men jag känner inte av det i benen och jag vill inte springa kortare heller..

Dagens löpning var alltså i Axamo-skogen som ligger strax utanför Jönköping.. Sprang först 4,7km, 2,1 och sist 1,3.. Mätte idag upp sträckan till Axamo(med bil). 5,5 km från mitt hus till Axamo.. Perfekt träning inför Göteborgsvarvet sedan.. Springa dit, springa ett eller två spår och sedan springa hem igen! 




Dagens pass:
Distans: 8,3 km
Tid: 53:49 min
Snitthastighet: 6,29 min/km
Snittpuls: 157
Maxpuls: 166


Hur gör man då för att behålla denna "runners high"-känsla? Någon med bra tips? Jag springer just nu kravlöst, eller jag har krav på mig att ligga under 160 i puls och det lyckas ju ganska bra ändå.. Målet är ju att komma ännu lägre i puls men jag börjar såhär och känner efter lite.. Tycker jag fick upp tempot mycket bättre idag och det kändes som jag hade kunnat fortsätta hur länge som helst.. Någon gång ska jag prova exakt hur långt jag kan fortsätta om jag springer med (för mig) låg puls..

Vilket är ditt favoritspår?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också sprungit i Axamo i dag. Det blev en lugn runda, sprang 4,7:an. Kändes faktiskt bra. Lite små känningar i höften men inget märkbart. Ska till naprapaten i morgon på avslutande behandling. Det va helt underbart väder. Håller med dig om att man blir såå lycklig av att vara ute o springa. Framförallt all energi man får:-) Jag har verkligen mått piss när jag inte kunnat ge mig ut på mina regelbundna löpturer. Ha en riktigt bra helg!!



Kram Kram

2010-09-30 @ 21:02:32
URL: http://anneliestraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0