Mitt första pulsbaserade träningspass

Efter gårdagens föredrag om träning och puls gav jag mig idag ut på mitt första träningspass med pulsen i tanken! Jag var peppad ut i fingerspetsarna denna blåsiga kalla höstdag! Började springa i lugnt tempo och när jag kommer till en backe får jag GÅ! Egentligen finns det inte i min värld att gå när man ska springa men jag ville inte ha upp pulsen över 160.. Jag räknar min maxpuls som ca 197 så egentligen är 160 - 81% av maxpuls och på tok för högt men jag började såhär idag.. 78 % låg jag på under mitt 7 km långa pass.. No offense mot dom som springer i detta tempo (jag utgår alltid från mig själv) men detta var ett riktigt riktigt lugnt pass! Gick två gånger i backar då pulsen inte ville sjunka.. Jag var faktiskt inte ett dugg trött efter detta pass och hade trots mitt 12 km-pass i söndags kunnat fortsätta ganska långt vill jag lova :) 

Dagens pass:

Distans: 7 km
Tid: 47,44 min
Snitthastighet: 6,49 min/km
Snittpuls: 154
Maxpuls: 167

Häftigt att styras av pulsen så också! Blir absolut fler gånger i hopp om att detta ska kunna sänka min puls även vid längre lopp framöver! Jag håller på att spricka av glädje idag! Livet är underbart!!

En fråga: Vad kostar en personlig tränare/coach? Alltså en som skriver träningsprogram till en, peppar en och ger feedback? Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Linda

Ohh visst är det härligt att springa efter pulsen? Men väldigt svårt att inte springa för fort heller! :)



En PT kostar ungefär en 500ing per pass vad jag uppfattat. Däremot har jag haft en i ett halvår nu som man kunde fixa för ett paketpris, dvs allt som hör till med träningspass, kost osv samt x antal träffar under detta halvår. Det kostade då 6000 men helt klart värt pengarna.



Men självklart varierar säkert priserna beroende på vart man bor rätt mycket :)

2010-09-28 @ 14:58:06
URL: http://dekallarmiglinda.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0