Rekord!

Idag slog jag rekord! Planen var att köra ett 12 km pass, Garmin stannade på 12,33 km och jag är minst sagt nöjd! Underbart härlig miljö i Axamo, hösten var total med löv i alla de fina höstfärger och jag njöt! Jag njöt i stort sett hela passet.. Först vid 9 km tyckte jag att det kändes lite i benen.. Men ingen panik.. Hade ett högre tempo än jag hade planerat men det kändes bra.. Milen tog jag på 61 min! Tänk vad lite vila kan göra! Ont i fötterna fick jag men det var det värt! Vilken fantastisk känsla det är att springa långt.. Sprang ju 2 km längre än jag tidigare gjort :) 

Dagens pass:
Distans: 12,33 km
Tid: 1,15,45 min
Snitthastighet: 6,09 min/km
Snittpuls: 171
Maxpuls: 183

Jag kan verkligen bli hög av glädje med höstens alla färger.. Har alltid tyckt hösten varit en trist årstid med mycket mörker och kyla men nu har jag bestämt mig för att denna hösten ska bli den bästa på många år!

Hur har löpningen gått för dig i helgen?

Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt jobbat!

Själv gick det bra med löpningen i helgen. Tog mig runt 15 km på Lidingö.

2010-09-27 @ 09:32:19
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: Mia

Jo, med ett Lidingölopp i benen så kan jag väl inte annat säga än att löpningen har gått bra :)



Härligt med nytt distansrekord! Grattis! Och fortsätt att njuta av hösten.

2010-09-27 @ 09:53:34
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Linda

Yey, grattis till dina 12km! Det är enklare än man tror :D



Själv tog jag också 15 km igår men dock inte lika brutala som Mias ^^ det är så underbart härligt med långa pass, speciellt nu på hösten när det är vackra färger och mycket regn i luften!

2010-09-27 @ 11:17:33
URL: http://dekallarmiglinda.blogspot.se
Postat av: Annemie

Grattis till rekordet :) Låter som ett härligt löppass. Jag sprang milen i helgen, gick så där men är glad att jag iaf sprang så som jag tänkt. FÖr 2 veckor sedan sprang jag 13 km och det va ett av de bästa löppass jag haft, helt sjukt härligt va det och inte alls så jobbigt :) Synd jag inte kan uppleva det oftare :D

2010-09-27 @ 13:55:16
URL: http://miesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0