Styrketräning

En fråga till er kloka läsare! Hur mycket styrketränar ni? Jag tänker mest träning man kan köra hemma, som tex plankan. Fick nämligen bra tips från Löparmamman om just plankan.. Och undrar, hur ofta kör ni "hemmaträning"? 

Jag kommer nämligen att börja plugga och känner att ett litet styrkepass mitt i pluggandet är ju ett ganska bra avbrott.. Även löppassen kommer att läggas mitt i pluggandet, allt för familjetiden! Är det mycket att köra lite styrka 4 gånger/vecka? 

Jag har svårt att göra armhävningar pga dåliga handleder.. Har egentligen aldrig gjort armhävningar sedan skolåldern pga detta.. Finns någon annan övning? 

Jag vill framförallt jobba bort min "mamma-mage".. Efter en tung tvillinggraviditet är magen inte OK! Den är blä i mina ögon och jag accepterar att den inte kan vara som en 20-årings mage men lite mer fasthet i det hela är inte att överdriva! Nu ser jag ju iaf inte längre gravid ut tack vare löpningen men lite mer fasthet som sagt..

Svammel från mig men mycket funderingar! Hur gör ni?  
En sån här har jag! Är den något bra? Tyckte den hjälpte mig lite då jag skulle gifta mig men kan tycka den är jobbig för handlederna.. Men som alternativ?

Måste man ha en boll för att göra plankan eller räcker det med att göra på golvet? Den tar ju plats!

Ge mig massor med svar!! :) Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har en perfekt magträning:-) Kan inte göra vanliga sit ups pga en nackskada. Men har köpt ett abtronics magbälte,skickar elektroniska impulser. Det är ett superbra komplement till löpningen. Har märkt skillnad på min mage, vill ju också få en fastare mage efter graviditet.

2010-09-17 @ 10:54:41
Postat av: Mia

Jag har ett litet program för mage och rygg som en kollega till mig gjort. Tar ca 8 min. Mest för att stärka rygg och mage som är bra vid löpning. Ren styrketräning kör jag en gång i vecka på gym, nu till vintern så hoppas jag att jag kan köra på gym iaf 2 ggr. Hemmaprogrammet kör jag två gånger i veckan.

2010-09-17 @ 17:33:56
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: Annemie

jag kör styrketräning hemma, ca 2 gånger i veckan. För Just magen så brukar jag göra plankan, tycker den är bra och det känns att magen får arbeta. Sen gör jag några vanlga situps också, men jag är ganska dålig på det :D

2010-09-18 @ 15:09:36
URL: http://miesvensson.blogg.se/
Postat av: Löparmamman

Jag har även dragit ut massa bra pass från www.dintraning.se

2010-10-08 @ 08:58:08
URL: http://hejamamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0