Terrängpremiären!

Oj, vad kul det var med terränglopp.. Sjukt jobbigt men så kul! Jösses vilka backar!! Men jag kom in i mål och jag är NÖJD! Underbart härligt att kunna genomföra ett sånt här lopp.. Uppför slalombacken - jag fick gå!

Dagens pass:
Distans: 5 km
Tid: 34,09 min
Snitthastighet: 6,51 min/km
Snittpuls: 178
Maxpuls: 192

Första och sista km gick i 5,30-tempo! Resten vågar jag inte prata om men jag fick GÅ! Det gick inte ta sig upp.. Haha, skrattretande roligt och jobbigt! Men jag gjorde det, agerade hare och fick mycket peppning längs banan! Ställer helt klart upp nästa år igen! 

Efter loppet var Jonna hemma hos mig på lunch - mycket trevligt! Tack för en trevlig dag!

Idag känns det ganska mycket i fotlederna, vaderna och baksidan av höger lår.. Kände av låret redan efter Tjejmilen men nu blir det vila i två dagar pga jobb och en massa andra grejer som måste ordnas.. Däribland städning som vi håller på med i skrivande stund.. Ja, kanske borde fortsätta!

Hur har löpningen gått för dig i helgen? Något roligt lopp kanske?




Kommentarer
Postat av: Linda

Ohh så roligt det låter! Att ett 5km lopp kan vara så utmanande är ju bara fantastiskt. Även fast jag sprang mycket i skogen när jag var yngre så är jag en riktig novis i terrängspåren.. är inte ens säker på vart närmaste finns där jag bor!



Jag måste verkligen börja hitta fler tävlingar och sådant relativt nära mig att utmana mig själv med.. :D

2010-09-12 @ 17:26:28
URL: http://dekallarmiglinda.blogspot.com/
Postat av: Mia

Det där låter riktigt roligt!! Sånt måste provas någon gång. :-D

2010-09-12 @ 21:18:34
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0