Tjejmilen 2010

Så var Tjejmilen till ända.. Min första Tjejmil och kanske min enda. Här är mina upplevelser! 

En härlig stämning före och under loppet MEN.. Ett enda problem! Det var ju galet med folk.. Köttmur... Jag kom inte fram! Vid 3 km hade jag fortfarande inte kommit upp i mitt planerade tempo.. 3 km på nästan 21 min är för långsamt! Kroppen kändes dock bra! Inga problem där.. Först vid 9 km började jag bli trött.. Då kom ju en ganska lång backe men jag försökte öka tempot.. 

Tjejmilen 2010:

Distans: 10 km (Min garmin på 10,17)
Tid: 63,37 min
Snitthastighet: 6,22 min/km
Snittpuls: 172
Maxpuls: 190

Pulsen var helt ok, kroppen var helt ok, fötterna höll men fick ÄNDÅ en blåsa som jag dock inte kände av förrän 8 km men det går att ignorera. Men vad folk! Jag stod i den startgruppen som det var mest folk i.. 

Nja, känner jag för Tjejmilen.. Nästa år vill jag nog satsa på Hässelbyloppet, Kistaloppet eller något annat som kanske inte drar lika mycket folk! En häftig grej att faktiskt ha genomfört loppet men ska jag starta igen vill jag ha en seedad tid och då får jag kämpa på bra mycket! 

Jag vann ju denna resa från Vårruset och priset var verkligen det bästa man kunde få! Att på så sätt få ett mål att se fram emot och träna inför! Kanonbra! Jag är jättenöjd!


Uppladdning på hotellrummet.. 


Vet inte riktigt vad jag gör men här är det fullt med folk strax före start!


Min kompis Camilla och jag inför starten i matchande kepsar! Det blev ju varmt precis före start!



Efter målgång.. Ganska trötta och jag mindre nöjd över loppet!



Kommentarer
Postat av: Mia

Tycker du gjorde bra ifrån dig. Och håller med dig om att det är helt på tok för många människor och som också definitivt ställer sig i fel startgrupp.

2010-09-07 @ 13:52:43
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0