Bortblåst

Suck, jag kom ju igång bra.. Fem pass ena veckan och tre längre pass veckan efter. Denna vecka ETT! Jag är sjukt trött, förkyld och har ont i varenda liten del i kroppen. I lederna (!?!) värker det mer eller mindre konstant och en matthet som knappt går att beskriva.. Är hemma från jobbet idag, orkade inte riktigt jobba 14,5 h idag så dagen ska bestå av vila och att samla energi. Jag har dock inte så ont i huvudet vilket är fantastiskt för att vara mig! Men armarna - aaaj.. Hade problem med mina leder när jag var yngre, min mamma och min mormor har stora problem med sina leder så det är väl kanske en tidsfråga men inte nu.. Jag är 30 år! 

Iofs tror jag att detta beror på stress.. Det går inte ihop sig att jobba 50%, plugga 100% (med 20h praktik/vecka och därefter tentaplugga, skriva insändningsuppgifter) och ha tre barn.. Jag är inte övermänsklig även om många i min närhet verkar tro att jag fixar allt, och för det mesta gör jag det men sen kommer såna här "dips". Känner mig jagad kan man säga!? Jag kan egentligen inte ta det lugnt, måste hela tiden göra något. Har förmodligen väldigt höga krav på mig själv och så fort jag går i skolan ökar dom kraven. Hade tenta i tisdags - visste inte hur det gick, tyckte väl att jag borde klarat den men kände mig ändå osäker.. Ett halvt fel hade jag! 0,5 poäng minus! Ja, de där kraven alltså! Men nu är den tentan ur världen och jag får ladda om. Men idag blir det inget pluggande, jag är hemma och är sjuk! Försök få mig att förstå det bara! :P 

Önskar alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hmmm, du måste sänka kraven på dig själv. Jag är som du, ställer väldigt höga krav på mig själv men man orkar inte leva så i längden för till slut säger kroppen i från. Men det är inte lätt. Måste du jobba samtidigt? Antar att det är för att få ekonomin att gå i hop?! Bara det kan ju vara stressande. Nu tar du det lugnt i helgen och koppla av o mys med barnen.Det är en order:-)



Trevlig helg!

2011-01-28 @ 17:07:06
URL: http://annelievidsund.dinstudio.se
Postat av: Åsa

Ja, jag måste jobba samtidigt, annars kan vi inte bo kvar här.. men förhoppningsvis är det lite ändring på den fronten även om det också kommer att bli tufft men det minskar iaf antalet måste-aktiviteter.. :)

2011-01-28 @ 20:26:56
URL: http://jagochmilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Jisses! Inte konstigt att du är stressad och slutkörd. Hur har du orkat så länge? Ta hand om dig och vila ordentligt!

2011-01-29 @ 21:17:34
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0