Motivation?

Hur hittar man motivationen? Jag vet verkligen inte.. Men har cyklat en stund.. Satsar just nu hårt på kost och viktnedgång så det ska skona knän inför kommande löpning. Jag vet inte hur jag ska göra. Skulle vilja köra lite styrketräning och kunna springa korta stunder men det kräver ett gymkort.. Pengarna kan jag ta via mitt jobb (friskvård) men tiden? Får man den gratis!? Hm, tåls att funderas på. Hade ju varit grymt skönt att komma igång nu under januari-februari och styrketräna benet lite extra och kunna springa utan att halka. Som sagt, cykling är ju inte superduperkul.. 

Idag är det torsdag och tre hela dagar har jag kört nyttighet framför allt.. Eller rättare sagt, jag äter det jag vill men tänker mig för och tar lite extra grönsaker.. Men INGET godis! Det är jag mycket stolt över. Var i skolan i tisdags och man är ju hyggligt trött när man vaknat 3,45 och åker med tåget hemåt men jag åt en banan och ett äpple! Så små saker kan göra mig otroligt stolt faktiskt! Nu ska bara vågen ner också! 

Men tre träningspass denna veckan och jag tänker cykla på söndag igen.. Kör kanske inga megalånga pass men jag rör på mig iaf! Man ska vara stolt över det man åstadkommer! 

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Va duktig du är:-) Det är verkligen inte lätt att få tiden att räcka till. Jag brukar sticka i väg till gymmet när Martin kommit hem från jobbet sen e jag hemma tills läggningen av barnen. Ska i väg o storhandla i kväll. Mycket grönsaker!!! Ska köpa batterier till vågen också. Får synas snart, kanske en lunch?

2011-01-13 @ 10:09:39
URL: http://annelievidsund.dinstudio.se
Postat av: Linda

Jag har totalt missat att du skrivit nu i flera veckor :(



Men duktigt att hålla dig borta från godis och underbart att du får springa igen även om det kan ta lite tid innan du får springa så långt som du själv vill!



peppkramar

2011-01-14 @ 15:36:46
URL: http://dekallarmiglinda.blogspot.se
Postat av: Sabina

Jag måste säga att jag till 100% diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-12 @ 23:15:02
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0