Stress, jogg och nya mål

Jag är stressad.. Mår inte bra när det är för mycket.. Nu är det verkligen för mycket.. Har börjat nytt jobb! Som tandsköterska fastän jag inte är klar förrän i november men det är MYCKET nytt och jag jobbar 80% och pluggar samtidigt 100%.. Tillägg: Tre barn + ett hus.. Ekvationen går inte ihop.. Men jag SKA klara det! 

Därför har jag nya mål uppsatt.. Springa/jogga för glädje och få energi! Göteborgsvarvet är struket ur min kalender, jag ska dock till Gbg men inte för att springa.. Är anmäld till Tjejmilen i höst och det får väl bli målet men inte hela världen om jag inte klarar springa så pass långt.. Vill må bra, vill orka! 

Igår sprang jag ute i vårsolen.. Ett ord: UNDERBART! 

Imorgon ska jag till Göteborg i ottan och sova på hotell vilket innebär: Träning! Träning i lugn och ro - ingen stress! Hoppas kunna ta iaf 5 km på löpbandet (för ja, jag tänker springa på löpband) ;-) 

Trots denna stress så finns där något i mig som gillar att ha mycket omkring mig och att jag ändå mår bra, faktiskt.. Hur ska jag klara av att "bara" jobba sen? Då får jag ju hur mycket tid som helst? Varför sitter jag här och babblar i denna stund? Jag borde både tentaplugga och packa! 

ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj! Att du orkar!

Hur kom det sig att du fick jobb så tidigt, när du inte är färdig än?

Förstår att du måste hoppa av löpar-tåget. Men jag tror ändå att det är bra om du kommer ut på något pass då och då...utan tidspress och stress. Utan bara för som du säger; nöje och för att må bra.

2011-03-22 @ 19:20:48
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0